A recent analysis published in the British Medical Journal:
Daily calcium and vitamin D supplementation, even at doses as low as 10 μg of vitamin D daily, significantly reduces the risk of fracture, with incidence curves deviating after about 16 months. Fracture prevention seemed to be homogeneous across a wide age range and was unmodified by fracture history or sex. We must emphasise that this analysis does not allow for a direct comparison of vitamin D against vitamin D given with calcium, but only comparisons between each intervention and no treatment.
Whether intermittent doses of vitamin D given without calcium supplements can reduce the risk of fractures remains unresolved from the studies in this analysis. Additional studies of vitamin D are also needed, especially trials of vitamin D given daily at higher doses without calcium.
http://www.bmj.com/cgi/content/abstract/340/jan12_1/b5463
Published 12 January 2010, doi:10.1136/bmj.b5463
BMJ 2010;340:b5463Conclusions and policy implicationsDaily calcium and vitamin D supplementation, even at doses as low as 10 μg of vitamin D daily, significantly reduces the risk of fracture, with incidence curves deviating after about 16 months. Fracture prevention seemed to be homogeneous across a wide age range and was unmodified by fracture history or sex. We must emphasise that this analysis does not allow for a direct comparison of vitamin D against vitamin D given with calcium, but only comparisons between each intervention and no treatment.
Whether intermittent doses of vitamin D given without calcium supplements can reduce the risk of fractures remains unresolved from the studies in this analysis. Additional studies of vitamin D are also needed, especially trials of vitamin D given daily at higher doses without calcium.
http://www.bmj.com/cgi/content/abstract/340/jan12_1/b5463

.png)


Comments for Calcium with Vitamin D Together Reduce Fractures - Research Analysis